W dzisiejszym świecie niezmiernie trudno jest sobie wyobrazić codzienną aktywność bez korzystanie z dobrodziejstw technologii. Życie dzięki Internetowi stało się o wiele prostsze – na każdym kroku ma się bowiem dostęp do informacji. Nie dziwi więc to, że coraz więcej osób decyduje się promowanie swojej działalności w sieci, przy pomocy Google Ads.
Jak działają wyszukiwarki internetowe?
Chcąc zdobyć klientów w świecie wirtualnym trzeba zacząć od stworzenia firmowej strony internetowej. Jednak sam fakt jej posiadania nie determinuje osiągnięcia sukcesu. Aby witryna generowała ruch, musi się znajdować wysoko w wynikach wyszukiwania. Nowe strony jednak najczęściej lądują na szarym końcu indeksu i musi sporo czasu minąć, zanim osiągną zadowalające pozycje. Każdego dnia roboty wyszukiwarek internetowych przeprowadzają skanowanie zawartości stron internetowych i na podstawie wyznaczonych algorytmów dokonują ich indeksacji. Duża konkurencja na rynku sprawia, że przebicie się na czołowe pozycje staje się niezwykle trudne. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi google adwords, czyli możliwość wyświetlania adresu strony internetowej w ramach płatnych wyników wyszukiwania.
Reklama google adwords – jak to działa?
Każdy przedsiębiorca, który chce reklamować się w sieci musi założyć konto na platformie Google Ads. Rejestracja konta jest zupełnie darmowa, należy pamiętać jedynie o tym, że jedna witryna internetowa może być przypisana tylko do jednego konta. Rozbudowany panel administracyjny umożliwia tworzenie kampanii reklamowych w ramach których powstają grupy reklam. Na pierwszy rzut oka cały mechanizm wydaje się dosyć skomplikowany, jednak korzystając z samouczka można szybko dojść do tego, w jaki sposób tworzyć reklamy, aby przyciągały one potencjalnych klientów. Wymaga to jednak nieco wiedzy branżowej i nie każdy przedsiębiorca decyduje się na samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej google adwords. Dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem jest reklama google adwords prowadzona przez doświadczoną agencję marketingową.
Jakie są zalety reklamy w ramach linków sponsorowanych?
Płatne wyniki wyszukiwania to system reklamowy oparty o zasadę płatności za kliknięcie. Oznacza to, że opłata nie jest pobierana za samo wyświetlenie reklamy lecz dopiero wówczas, gdy użytkownik kliknie w link przenoszący do strony docelowej. Rozwiązanie takie jest bardzo korzystne dla przedsiębiorców, gdyż pozwala na zoptymalizowanie budżetu reklamowego i przeznaczanie go na działania, które przynoszą wymierne efekty w postaci poszerzenia bazy klientów.
Dodaj komentarz