Nie ma Cię na Facebooku, Instagramie czy Twitterze – nie istniejesz. Takie stwierdzenie funkcjonuje już od lat. Dziś dotyczy to nie tylko osób prywatnych, ale również firm. Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową w social mediach?
Samodzielnie czy z agencją reklamową?
Pierwsze pytanie, które musi sobie zadać przedsiębiorca planujący reklamę w social mediach dotyczy umiejętności, które posiada. Samodzielne prowadzenie reklamy w social mediach wymaga wiedzy o działaniu portali społecznościowych oraz umiejętności ciekawego przekazywania treści.
Social media wymagają zaangażowania. Regularne posty, odpowiedzi na pytania, komentarze są niezbędne, by stworzyć więź z klientem oraz przyciągnąć nowych nabywców. Warto również wcześniej opracować strategię marketingową, by były to zaplanowane, przemyślana działania, gdyż tylko takie wywołają ruch na stronie firmy.
Jak wybrać social media agencję?
Media społecznościowe nieustannie się rozwijają i zmieniają swoje oblicze. Chcąc prowadzić skuteczną kampanię reklamową warto postawić na agencję, która to rozumie i jest na to przygotowana.
Social media agencja, która ma doświadczenie bez problemu będzie mogła pochwalić się wcześniej przeprowadzonymi projektami. Najważniejsze jest jednak dokładne ustalenie zasad współpracy. Określenie, do czego zobowiązana będzie agencja reklamowa. Umieszczanie postów, komunikacja z osobami na facebookowych grupach, czy prowadzenie kampanii reklamowej to wszystko zadania, które mają wpływ na odbiór firmy przez klientów.
W social mediach niezmiernie ważna jest częstotliwość dodawanych treści, ich ilość oraz czas reakcji w przypadku pytań od klientów. Bardzo ważne jest wcześniejsze opracowanie strategii reklamowej, sposób badania ruchu na stronie oraz raportowanie. Mając takie informacje klient będzie wiedziała, czy dana strategia jest skuteczna, czy może przynosi znikomy efekt.
Social media agencja to przede wszystkim ludzie, dlatego koniecznie trzeba poznać osobę odpowiedzialną za obsługę naszej firmy i nawiązać z nią nić porozumienia. Wspólny język jest jednym z elementów, które są kluczem do sukcesu. Posty nie będą ani zbyt śmiałe, ani zbyt zachowawcze w przekonaniu przedsiębiorcy, co nie spowoduje ciągłej modyfikacji proponowanych treści, a współpraca będzie układała się pomyślnie i efektywnie.
Dodaj komentarz