Z taką łatwością kupujemy różnego rodzaju towary przez internet. Tak bardzo rzadko interesujemy się tym, jaką przechodzą one drogę, zanim do nas dotrą. Ponadto nigdy nie zastanawiamy się, dlaczego spośród wielu tych samych produktów, wybierzemy właśnie ten, a nie inny. W tym wypadku działamy podświadomie, po prostu podoba nam się opakowanie, sposób promowania, informacje o danym towarze. Właśnie na te nasze ostateczne decyzje wpływa konfekcjonowanie towaru.
Lepiej sprzedać
Lepiej sprzedać oznacza trafić w gust konkretnego klienta. Czasami nawet zdarza się, że na półce w sklepie spotkają się dwa te same produkty, tylko jeden z nich będzie miał większe powodzenie u klientów, a drugi mniejsze. Dlaczego tak będzie? Po prostu jeden będzie ciekawej zapakowany, lepiej oznakowany, będzie posiadać więcej informacji o sobie i będzie bardziej wypromowany aniżeli ten drugi. Konfekcjonowanie towarów to bardzo często niedoceniany proces sprzedaży, przez poszczególnych producentów czy też dystrybutorów. Jednak to właśnie ta usługa ma znaczny wpływ na zbudowanie dobrej relacji pomiędzy kupującym a sprzedającym. Poprzez odpowiednie konfekcjonowanie towaru buduje się markę firmy i kreuje się odpowiednią opinię o danym produkcie.
Czym dokładnie jest usługa konfekcjonowania towarów?
Konfekcjonowanie towaru to usługa pakowania, zabezpieczania w czasie transportu, naklejania etykiet i kodów kreskowych, promowania, tworzenia pakietów promocyjnych, wysyłania klientowi gratisów. Dzięki odpowiedniemu konfekcjonowaniu towaru proces sprzedaży jest znacznie bardziej efektywny, a dany produkt szybciej trafia na swojego docelowego klienta. Jest to w pewnym sensie sztuka bardzo dobrego marketingu. Osoby zajmujące się konfekcjonowaniem towaru powinny posiadać bardzo dużą wiedzę na temat tego, co promują,
Kto zajmuje się konfekcjonowaniem?
Istnieją specjalne firmy zewnętrzne, które zajmują się tylko konfekcjonowaniem. Posiadają one specjalny sprzęt, odpowiednie narzędzia do wykonywania tego typu prac, wykfalifikowaną kadrę pracowniczą oraz doświadczenie. Producenci lub dystrybutorzy towarówzlecają takim firmom wykonanie określonych usług. Ważne jest by firmy zajmujące się konfekcjonowaniem towaru były solidne i profesjonalne, ponieważ to od ich prac zależeć będzie potencjalny zysk danego przedsiębiorcy. Współpraca tego typu może przynieść doskonałe efekty i bardzo duże oszczędności. Producent lub dystrybutor nie musi martwić się o magazynowanie towarów, dodatkową powierzchnię do konfekcjonowania towaru czy o zatrudnienie dodatkowych pracowników.
Dodaj komentarz