Nie ulega wątpliwości, że internet może być dla firmy zarówno dobrą reklamą, jak i poważną antyreklamą. Warto więc wziąć sprawy w swoje ręce i zadbać o odpowiednią prezencję w sieci. Pomocne okaże się tutaj prowadzenie bloga firmowego.
Zalety prowadzenia bloga firmowego
Blog firmowy to idealne miejsce do budowania relacji z klientem. Blog sprawia, że firma staje się bardziej osiągalna dla klienta, wręcz na wyciągnięcie ręki. Jeżeli zadbamy o sekcję dodawania komentarzy, wówczas możliwa będzie nawet dyskusja z klientem, dzięki której ten może poczuć się ważniejszy.
Blog firmowy to doskonałe miejsce na przedstawienie firmy, jej poglądów i historii. Od wyglądu bloga zależeć może zdanie klienta na temat firmy – jeżeli jest on profesjonalnie i schludnie prowadzony, wówczas klient automatycznie może zacząć postrzegać firmę właśnie w ten sposób.
Prowadzenie bloga firmowego to również doskonały sposób na przyciągnięcie większej ilości klientów. Po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę internetową klient może zupełnie przypadkowo trafić akurat na bloga naszej firmy.
Jak założyć bloga firmowego?
Założenie bloga to coś, z czym powinien poradzić sobie każdy. Poziom skomplikowania tej czynności zależy od tego, czy będziemy próbować wszystko robić samodzielnie, czy po prostu zapłacimy za gotowe rzeczy.
Zakładanie bloga firmowego należy zacząć od wymyślenia nazwy. To właśnie nazwa stanie się naszą domeną, którą należy zarejestrować. Jest to płatne, jednak akurat dla firmy lepsze niż podłączanie się pod czyjąś bezpłatną subdomenę (chyba że firma ma już swoją własną domenę, wówczas jak najbardziej bloga można założyć jako subdomenę).
Następnie trzeba zadbać o hosting, w którym zainstalowana będzie aplikacja obsługująca bloga firmowego. Na szczęście nie trzeba robić wszystkiego samodzielnie, lecz wystarczy po prostu zamówić taki hosting – warto zwrócić uwagę, by odpowiednia aplikacja była już wgrana i skonfigurowana.
Później trzeba oczywiście wybrać szatę graficzną oraz dopracować wszystkie szczegóły.
Prowadzenie bloga
Gdy założenie bloga mamy już za sobą, trzeba się zastanowić, jak będzie on prowadzony. Warto rozplanować sobie tematy wpisów oraz ustalić, jak często będą się one pojawiały. Regularność aktualizowania bloga pokaże klientom rzetelność firmy oraz zaangażowanie.
Ponadto warto zdecydować się na newsletter – dzięki niemu klienci będą otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach.
Niezwykle istotna jest również reklama w mediach społecznościowych, która najpierw sprowadzi nowych czytelników na bloga, którzy być może później staną się klientami.
Dodaj komentarz