Choć dla wielu pakowanie towarów może wydawać się błahą i nieistotną kwestią okazuje się, że sposób w jaki produkt jest opakowany ma bardzo duże znaczenie dla tego, jak zostanie on odebrany przez klienta, a także dla przebiegu całego procesu sprzedaży. Użycie odpowiednich materiałów i designu będzie wpływało na poziom satysfakcji konsumenta.
Pakowanie towarów – warstwy
Opakowanie towaru to nie tylko pudełko czy też paczka, do której produkt zostanie włożony – to także warstwa wewnętrznego zabezpieczenia produktu w paczce (na przykład: folia bąbelkowa) oraz właściwe opakowanie produktu. W zależności od rodzaju towaru, niekiedy, potrzebne będzie przygotowanie wszystkich trzech warstw, a czasami wystarczy jedna lub dwie. Co ważne, warstwa zewnętrzna będzie tą, którą klient zobaczy jako pierwszą. Dobrze więc by przykuwała uwagę konsumenta, musi być także stosownie wytrzymała by chronić produkt podczas procesu dystrybucji. Druga warstwa ma za zadanie stabilizować towar, tym niemniej różne jej wersje mogą stanowić także element dekoracyjny paczki. Ostatnia warstwa to bezpośrednie opakowanie produktu, które także powinno być dobrze przemyślanym elementem całości doświadczenia konsumenckiego, zwłaszcza pod kątem odpowiedniego designu.
Bądź kreatywny i oryginalny – pakowanie towarów
Aby stworzyć odpowiednie opakowanie produktu należy wyobrazić sobie, jak produkt będzie prezentował się po zapakowaniu, a także jak będzie rozpakowywany. Zbyt mocne zabezpieczenia lub odwrotnie – zbyt słabo chroniony produkt pozostanie w pamięci klienta na długo. Dodatkowo, w zależności od rodzaju konsumenta z jakim mamy do czynienia, warto dobrać stosowny design – ekskluzywny, ekologiczny lub też praktyczny. Świetnym pomysłem jest dołączenie do towaru miłej adnotacji lub drobnego upominku – niespodzianki.
Pakowanie towarów – bezpieczeństwo pakunku
Bardzo istotną kwestią jest stabilizacja i bezpieczeństwo produktu w czasie jego dystrybucji. Do popularnych materiałów wykorzystywanych podczas pakowania należy zaliczyć: folię stretch, folię bąbelkową, styropian, różnego rodzaju taśmy oraz ekologiczne materiały do stabilizacji produktów (na przykład: wiórki tekturowe do wypełniania paczek). Ważne by elementy te były dostosowane do wielkości i rodzaju towaru.
Dodaj komentarz