Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Jak dotrzeć do klienta w segmencie b2b i b2c

Umiejętność docierania do potencjalnych odbiorców usług lub produktów, które są oferowane przez naszą firmę lub firmę, w której zajmujemy stanowisko sprzedawcy/marketera, to z pewnością jeden z ważnych sukcesów w generowaniu zysków i budowaniu własnej kariery. Jak dotrzeć do klienta, by w sprzedaży osiągać naprawdę dobre wyniki? Sposoby dotarcia do klienta z segmentu b2b oraz b2c w wielu aspektach są podobne.

Sposoby dotarcia do klienta b2c

Skuteczne sposoby dotarcia do klienta w dzisiejszym świecie w dużym stopniu opierają się na działaniu w sieci internetowej. Oczywiście pozyskiwanie klientów b2b i b2c może odbywać się również na zasadzie telemarketing, jednak w tym przypadku to bardziej domena rynku b2c. Trzeba jednak przyznać, że na próby sprzedaży różnego rodzaju usług czy produktów za pomocą rozmów telefonicznych, większość osób reaguje po prostu alergią. Internet to zdecydowanie lepsze medium. Jak dotrzeć do klienta skutecznie, wykorzystując zdobycze internetu? Po pierwsze warto pamiętać o newsletterach i liściem mailingowej, za pomocą których można komunikować się ze swoimi odbiorcami o nowościach, rabatach i promocjach ( to wszystko głównie w przypadku klientów z segmentu b2c). Swoją rolę spełniają tutaj również kanały social media konkretnych marek – korzystając z możliwości reklamowania się na przykład na Facebooku czy Instagramie, tworząc na tych kanałach dobrej jakości content, można cały czas pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami.

Jak dotrzeć do klienta b2b

Czy w przypadku relacji biznesowych pomiędzy konkretnymi firmami, powyżej opisane sposoby docierania do nowych klientów będą adekwatne? Oczywiście dział marketingu i sprzedaży może również z nich korzystać, jednak tutaj zdecydowanie bardziej liczą się działania oparte na długofalowym budowaniu relacji, z konkretnymi osobami odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe w firmie. W tym przypadku działania te mogą polegać między innymi na utrzymywaniu relacji poprzez tworzenie różnego rodzaju eventów firmowych, podczas których prezentowane są nowe produkty, rozwiązania czy technologie. Poza tym nie należy zapominać o poczciwej starej reklamie – w tym wypadku jednak w nowoczesnej formie w postaci na przykład pozycjonowania stron w internecie, inwestowania w kampanie Google AdWords czy w nowoczesne strony internetowe, a także wykupienie abonamentu do stron takich jak na przykład Panorama Firm. Pozyskiwanie klientów b2b i b2c w niektórych elementach jest podobne, jednak w wielu punktach jest też czymś zupełnie odmiennym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.