Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Blog firmowy – niezbędne narzędzie w biznesie?

Coraz więcej firm decyduje się na założenie bloga firmowego. Pozwala on na wyrażenie wizji firmy oraz na kontakt z jej klientami. Blog firmowy – czy to współcześnie niezbędne narzędzie w biznesie? Jakie są zalety i korzyści, jeśli poświęcimy czas na prowadzenie bloga firmowego?

Szczegółowe informacje i przemyślenia

Prowadzenie bloga firmowego to sposób na przekazanie wszystkich swoich uwag. Możemy nie mieć na to wystarczającej ilości miejsca w miejscu na opis produktu bądź na stronie z ofertą usług. Założenie bloga to gwarancja na przestrzeń do wyrażania swoich myśli, opinii. Jest to też platforma, na której można odpowiedzieć na krytykę, a nawet zapowiedzieć premierę nowych projektów i trafić do docelowych odbiorców, czyli klientów firmy.

Pozycjonowanie bloga firmowego w przeglądarce

Blog firmowy może być promowany w przeglądarce. Jeśli za to zapłacimy, każdy, kto znajduje się na wybranym przez nas obszarze (i należy do odpowiedniej grupy wiekowej), wyszukując daną frazę bądź frazy trafi na tego bloga. Pozwoli to na zdobycie większego ruchu na blogu, co prowadzi do zdobycia większej ilości klientów lub zleceń. Pełnić więc będzie funkcję reklamy, ale nieco bardziej subtelnej, popartej większą ilością informacji.

Feedback oraz kontakt z klientami

Blog może pozwolić na utworzenie więzi z naszymi klientami. Będą oni mogli, w komentarzach, dzielić się swoimi opiniami oraz przemyśleniami na temat produktów, usług czy samego bloga. Strona internetowa nie daje im takiej platformy. Poza tym, na komentarze można odpowiadać! Klienci poczują się docenieni, bo zostaną wysłuchani i zachęceni do dalszego dialogu.

Firmowe social media

Blog firmowy może pomóc w rozwinięciu innych firmowych social media- jak np. Instagram, Facebook, YouTube. Zaangażowanie użytkowników sieci może być bardzo przydatne dla firmy, pomóc jej zdobyć nowych klientów, zarobić i dalej się rozwijać.

Czy blog jest konieczny dla każdej firmy?

Blog firmowy i social media to nie jest warunek tak konieczny, jak strona internetowa firmy (bez niej, w dzisiejszych czasach, trudno o sukces i zainteresowanie). Blog może być jednak przydatnym narzędziem, który umożliwi dialog z internautami i zrozumienie ich potrzeb. Poza tym, na blogu firmowym można też, bardzo szczegółowo, opisać produkty bądź usługi, a nawet zapowiedzieć premierę przyszłych projektów!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.