Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Kilka kroków do udanego usp marketongu

Usp marketing jest podstawą funkcjonowania dobrej reklamy. Bez niego bowiem trudno byłoby dziś coś sprzedać. Dlaczego? Ponieważ na rynku jest ogromna konkurencja, a klienci mogą przebierać w setkach różnych ofert, które niestety bardzo często praktycznie niczym się od siebie nie różnią. I tu właśnie wkracza tzw. usp marketong, czyli usp unique selling proposition (unikatowa propozycja sprzedaży), za pomocą której, firmy a przede wszystkim ich działy marketingu, przedstawiają swoją ofertę (produkty.usługi) w sposób wyróżniający ich na tle konkurencji.

Różne oblicza usp unique selling proposition

Jak się okazuje usp marketing składa się z kilku niezwykle ważnych elementów. Znaczenie ma nie tylko forma przedstawienia swojej oferty (w sposób unikalny, odróżniający i wyróżniający spośród innych ofert), lecz również na sprzedaż mają wpływ odpowiednio dobrane hasła reklamowe. Tak, tak, unikatowa propozycja sprzedaży jest nie tylko ściśle powiązana z ofertą, ale ma też unikalne hasło lub slogan reklamowy, który przekazuje użytkownikowi korzyści płynące z zakupu danego produktu oraz oferuje propozycję unikalności skierowanej do potencjalnego klienta.

Jak stworzyć usp selling proposition?

Unikatowa propozycja sprzedaży wymaga wcześniejszego researchu, co do grupy docelowej, dla której ma być przeznaczony dany produkt, czy usługa. Trudno dobrze opisać produkt i go zareklamować, kiedy nie wiemy, kto tak naprawdę będzie potencjalnym odbiorcą danej oferty. Bez poznania potencjalnych klientów nie ma więc mowy o usp marketingu.

Działania, jakie należy podjąć, by opracować unikatową propozycję sprzedaży, opierają się na odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, a wśród nich wyróżnia się m.in.:
– informacje, czego konkretni oczekują i potrzebują potencjalni klienci?
– jaka oferta (produkt/usługa) może pomóc rozwiązać ich problemy?
– jakie czynniki, mają decydujący wpływ, na podjecie decyzji o zakupie danej usługi/produktu?
– dlaczego obecni klienci wybierają właśnie Twoją firmę, a nie konkurencję?

Poznając odpowiedzi nota te pytania mamy jasny ogląd sytuacji, kto i czego potrzebuje. Tym samym dużo łatwiej jest przygotować celowaną propozycję, dopasowaną do grupy docelowej. W kolejnych krokach należy obmyślić całą strategię marketingową, hasła reklamowe i możliwości pokazania się szerszej publiczności (reklama w internecie, w telewizji czy w magazynie). Wszystkie te działania znacząco wpłyną na sprzedaż.

Co to jest USP(Unikalna Cecha Oferty)? | Marketing dla Ludzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.