Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Zatrzymanie ciężarówki we Włoszech

Obszar północnych Włoch to kluczowy region dla transportu kołowego w Europie. Z tego niezwykle ważnego szlaku transportowego korzystają firmy z całej Europy, jak np. z Polski. Niestety ze względu na surowe przepisy każdy transport, z którym będą wiązały się uchybienia natury formalnej może zostać zatrzymany.

W jakich sytuacjach możliwe jest zatrzymanie

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Zatrzymanie ciężarówek we Włoszech może być nakazane zarówno w wyniku tak zwanej sankcji bezpośredniej, jak i pośredniej. W pierwszym wypadku mamy do czynienia z sankcją zatrzymania pojazdu, co jest rezultatem złamania określonego przepisu we włoskim systemie prawnym. Przykładem może być brak listu przewozowego CMR, z czym wiąże się zatrzymanie pojazdu nawet na trzy miesiące na parkingu depozytowym.

Z kolei z sankcją pośrednią mamy do czynienia w sytuacji, gdy policja nie ma możliwości bezpośredniego wyegzekwowania kary za naruszenia kodeksu drogowego przez kierowcę ciężarówki. Może to dotyczyć między innymi tak prozaicznej sytuacji, jak brak pieniędzy u kierowcy na opłacenie nałożonego mandatu. W tym momencie zatrzymanie ciężarówki we Włoszech będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami związanymi z koniecznością holowania pojazdu.

Jakie są konsekwencje zatrzymania pojazdu

Zatrzymanie ciężarówki we Włoszech wiąże się z wieloma konsekwencjami natury finansowej dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim właściciel firmy będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty związanej z przechowywaniem pojazdu na parkingu.

Warto mieć na uwadze, że istnieje możliwość wnioskowania o miejsce postoju, które będzie tańsze od pierwotnie wskazanego lub możliwość zatrzymania pojazdu w miejscu, które nie będzie pociągało za sobą konieczności uiszczenia opłaty postojowej. Może to być między innymi parking zaprzyjaźnionej firmy.

Należy również mieć na uwadze, że w większości przypadków przewożony ładunek nie podlega zatrzymaniu. W związku z tym jeżeli nie ma możliwości ręcznego przeładowania ładunku istnieje możliwość wnioskowania o eskortę policji, dzięki czemu pojazd może być dostarczony do odpowiedniego miejsca przeładunku.

Tego typu wniosek rozpatrywany jest przez około tydzień. Ponadto jeżeli w przypadku transportowanego towaru mają zastosowanie przepisy TIR, czy też innej konwencji międzynarodowej konieczne będzie powiadomienie urzędu celnego o planowanym przeładunku w celu uzyskania zezwolenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.