Chcesz zacząć optymalizować procesy biznesowe, ale nie wiesz… od czego zacząć? W takim razie ten tekst na pewno okaże się dla ciebie bardzo przydatnym poradnikiem. Z niego dowiesz się, jak w trzech prostych krokach zoptymalizować absolutnie każdy wybrany proces biznesowy.
Etap 1 – identyfikacja problemu
Zanim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek działania, zastanów się, dlaczego w ogóle o nich myślisz. Jak w tym momencie wygląda proces, który chcesz zoptymalizować? Dlaczego chcesz go zoptymalizować i jakich korzyści od tego oczekujesz?
Możesz również od czasu do czasu zarządzić w firmie większą burzę mózgów, by wspólnie z pracownikami zastanowić się nad tym, które procesy biznesowe są dla was najbardziej uciążliwe. Być może jest coś, czego nie dostrzegasz. Pracownicy pomogą ci to szybko wyłapać, bo to oni mają jednak na co dzień do czynienia z różnymi procesami.
Etap 2 – automatyzacja
Następnie obmyślasz już plan działania. Optymalizacja procesów biznesowych nie jest czymś następującym spontanicznie, dlatego też szukasz najlepszego sposobu na usprawnienie pewnych działań i od razu starasz się wcielić go w życie. Skupiaj się głównie na automatyzacji. Większość procesów rzeczywiście da się zautomatyzować, tyle że właściciele firm często w ogóle o tym nie myślą.
Ty możesz postąpić inaczej niżeli twoja konkurencja. Poczytaj sobie trochę o automatyzacji i powoli zastanów się nad tym, które z jej technik i rozwiązań mogłyby przyczynić się do usprawnienia twojej firmy. Nigdy nie nastawiaj się jednak wyłącznie na pozytywne efekty. To normalne, że czasem automatyzacja czy ogólnie optymalizacja nie przynoszą idealnych rezultatów.
Etap 3 – monitoring
Cel osiągnięty? Optymalizacja procesów biznesowych przebiegła pomyślnie? Teoretycznie to wszystko, ale jednak na tym drugim etapie nie powinieneś kończyć swoich działań. Na bieżąco kontroluj, czy cały czas są one tak samo skuteczne. To, że początkowo wybrana technika była efektywna, nie oznacza wcale, że już zawsze ona taka będzie.
Osoba decydująca się na optymalizację procesów biznesowych chcąc nie chcą musi poświęcać sporo czasu na monitorowanie efektów. Gdy coś idzie nie tak, wcielaj nowe rozwiązania w życie. Nie bój się zmian. Dobra firma zmienia się dosłownie na okrągło.
Dodaj komentarz