Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Reklama na facebooku

Według danych, z facebooka korzysta dziś na całym świecie około 2,5 mld ludzi. To ogromna grupa użytkowników, dziennie korzystających z platformy, aby komunikować się z bliskimi i śledzić interesujące ich strony i fanpejdże. Dobrze więc pomyśleć o rozwiązaniu marketingowym skierowanym właśnie dla nich.

Segmentacja i wybór klienta docelowego

Kampania facebooka umożliwia dotarcie do konkretnych osób, które mogą być zainteresowane twoją firmą i jej ofertą. Jeśli sprzedajesz zabawki dla dzieci, możesz tak dopasować swoją reklamę, aby trafiała ona do osób, mających w polubieniach podobne strony jak twoja, a do tego ustalić wiek np. na 30-40 lat. Możesz założyć, że takie osoby posiadają dzieci i reklama adresowana do nich, przyciągnie ich uwagę i będą bardziej skłonni przyjrzeć się twoim usługom niż klienci, którzy są w wieku poniżej 20 lat i niekoniecznie odwiedzają podobne witryny.

Właściwa strategia w social mediach

Promocja w mediach społecznościowych jest skuteczna, kiedy uwzględnia różne okoliczności i różne zainteresowania użytkowników. Kampanie na facebooku pozwalają nie tylko dostosować treść do docelowych odbiorców, ale też umożliwiają śledzenie postępów całej strategii. Jeśli widzisz, że twoje wysiłki niekoniecznie skutkują większą rozpoznawalnością i niestety nie przekładają się one na większe zyski, to być może musisz spojrzeć na statystyki fanpejdża i sprawdzić jak na ich tle kampania facebook się rysuje. Czasem zmienić trzeba grupę docelową – być może wiek jest nieodpowiedni, a może bardziej musisz przyjrzeć się trendom popularnym pośród twoich potencjalnych klientów. Na pewno, prowadząc marketing w social mediach, trzeba być uczulonym na to, co w internecie w danym momencie zyskuje rozgłos i dopasować się do oczekiwań odbiorców.

Co za dużo, to niezdrowo

Nie można zapominać, że jakkolwiek reklama nie byłaby dobra – pięknie wyglądająca, przykuwająca uwagę detalami czy ciekawymi informacjami – nie powinna być zbyt natarczywa. Nawet jeśli kogoś mógłbyś zachęcić, w chwili, gdy zacznie być bombardowany z każdej strony twoim logiem czy nazwą firmy, najpewniej skutecznie się do niej zniechęci. Ludzie nie lubią, gdy jakiś produkt bądź usługę próbuje im się na siłę wepchnąć, więc treści im polecane powinny być serwowane w możliwie subtelny sposób. Dzięki temu twoja firma zapisze się w ich pamięci i istnieje większe prawdopodobieństwo, że powrócą na stronę z własnej, nieprzymuszonej woli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.