Dla wielu osób copywriting internetowy brzmi jak praca marzeń – nieregulowane godziny pracy, pisanie we własnych czterech ścianach i nie najgorsze zarobki. Dodatkowo z roku na rok wzrasta zapotrzebowanie na usługi copywriterów. Przyczyny tego faktu można upatrywać w rosnącej wciąż popularności Internetu. Teksty reklamowe są niezawodnym sposobem na przyciągnięcie i pozyskanie klientów.
Na czym polega copywriting w internecie?
Copywriter jest osobą, która pisze na zlecenie teksty, głównie o tematyce reklamowej, ale nie tylko. Copywriter zajmować się też może pisaniem tekstów zapleczowych, opisów do katalogów produktów, opisu kategorii sklepu internetowego, tekstów preclowych, a nawet artykułów specjalistycznych. Do tworzenia tych ostatnich potrzeba nie lada wiedzy z danego zakresu.
Jakie są cechy dobrego copywritera?
Niestety, copywriting internetowy nie jest pracą dla wszystkich. Tworzenie zleconych tekstów oznacza, że uzależnionym się jest od zapotrzebowania na nie i… od własnych umiejętności. Trzeba nie lada samozaparcia i łatwości w operowaniu słowem, by móc się utrzymać z copywritingu w internecie.
Okazuje się też, że copywriter to osoba, która wciąż się uczy i poszerza swoją wiedzę. Wystarczy, żę dostanie zlecenie na tekst o nieznanej wcześniej tematyce i musi poszukiwać wiarygodnych źródeł wiedzy, które umożliwią realizację tego zamówienia.
Osoba, która chce zacząć swoją przygodę z pisaniem powinna się przygotować, że początki nie będą łatwe. Tym, co przekonuje klientów do skorzystania z usług copywritera, jest solidne portfolio. Na początku takim się nie dysponuje, co często oznacza konieczność tworzenia tekstów niższych cenach, by tylko móc zbudować swoją markę. Na szczęście najlepsi copywriterzy nie mogą narzekać na brak zleceń.
Copywriting w internecie – gdzie szukać zleceń?
Dotrzeć do klienta wcale nie jest tak łatwo, jak mogłoby się wydawać. Warto zacząć od umieszczenia ogłoszeń na różnych portalach, które to umożliwiają. Warto też wysyłać zapytanie do różnych firm i reklamować swoje usługi. Trzeba jednak pamiętać, by zachować w tym pełen profesjonalizm – to, jak odnosi się do potencjalnego klienta, już wystawia copywriterowi opinię w jego oczach. Osobom, które chcą zacząć pisać, a nie mają pomysłu, jak się do tego zabrać, polecić można różnego rodzaju portale pośredniczące.
Dodaj komentarz