Jedyn yjzel, czyli osioł, kańs se swoja tasza posioł.

Transport i zabezpieczenia pojemników plastikowych IBC

Nowoczesne DPPL (pojemniki plastikowe 1000l) występują dziś w tak szerokiej gamie wariantów, że praktycznie nie ma ograniczeń w ich stosowaniu jako środka transportu i przechowywania płynnych (niebezpiecznych) towarów – ani w znaczeniu zapewnienia ich wydajnego i bezpiecznego. Sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć.

Pojemnik plastikowy 1000l – z czego jest wykonany?

Najczęstszym materiałem, z którego produkuje się pojemniki plastikowe 1000l IBC, jest plastikowy kompozyt IBC jednorazowego użytku: biały / półprzezroczysty plastikowy pojemnik (zazwyczaj polietylenowy) umieszczony w rurowej klatce z ocynkowanego żelaza przymocowanej do palety. DPPL mogą być jednak wykonane z wielu materiałów w zależności od potrzeb Klienta i wymagań prawnych, które muszą zostać spełnione. Ciężkie pojemniki plastikowe 1000l wykonane ze wzmocnionego tworzywa sztucznego, które nie wymaga stalowego koszyka; posiadają uformowaną dolną paletę, dzięki czemu cała jednostka stanowi jeden element.

Pojemniki plastikowe 1000l – składane

Składane pojemniki plastikowe 1000l DPPL są również wykonane z ciężkiego plastiku. Ich boki składają się do wewnątrz, gdy jednostka jest pusta, umożliwiając zapadnięcie się IBC w znacznie mniejszą paczkę w celu wysyłki zwrotnej lub przechowywania. Elastyczne pojemniki wykonane z tkanych worków polietylenowych lub polipropylenowych, są przeznaczone do przechowywania lub transportu suchych, płynnych produktów, takich jak piasek, nawóz.

Jak bezpiecznie transportować złożony DPPL ciężarówką lub kontenerem ładunkowy?

Zabezpieczenie ładunku jest ważne podczas transportu produktu do klienta. Pojemnik plastikowy 1000l musi być zabezpieczony odpowiednimi środkami, zdolnymi do unieruchomienia towarów w ciężarówce lub kontenerze, aby zapobiec przemieszczeniom podczas transportu, które mogłyby spowodować zmianę pozycji lub uszkodzenie DPPL.Zabezpieczanie ładunków stanowi istotny wkład w zapobieganie wypadkom. Należy pamiętać, że w przypadku transportu w kontenerach morskich ISO palety IBC można zagnieżdżać. Aby zapobiec niezamierzonemu przesuwaniu DPPL powinny być zabezpieczone poduszkami powietrznymi. Luka między DPPL a sufitem pojemnika powinna być zabezpieczona za pomocą odpowiednich materiałów.

Stosując się do tych wytycznych, można mieć pewność, że towar dotrze bezpiecznie na miejsce destynacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.